29 december, 2006

Förlust

Familjen är delad. Jag och yngsta dottern har låst in oss i biblioteket och tävlar i tv-spel. Ortopeden och äldsta dottern tittar på någon krokodiljägare från Australien som skrämmer amerikaner…

Jag har av princip aldrig förlorat medvetet mot mina barn, detta för att de ska bli tävlingsinriktade. Hemskt tycker många, jag följer dock en tradition från min egen uppfostran då min fader vägrade tillfredställa barnets önskan om att få vinna orimliga vinster.

Segerkänslan som bygger på äkta kamp mot sin förälder är svår att slå. Tyvärr är bitterheten över att förlora mot sin 13-åriga dotter inte helt angenäm.. Upplevde den precis….

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä, dra på trissor! Två inlägg en fredag är respekt!!!

Du får ta revanch i vuxen TP...

//B-G

29 december, 2006 21:23  
Blogger Johnny said...

Hon var Arsenal och jag ett knappt etablerat lag i Allsvenskan..

29 december, 2006 21:32  
Blogger Birgitta Axelsson Edström said...

Det är som jag alltid sagt. Heja Arsenal!

30 december, 2006 02:21  
Blogger tomasrj said...

Fårbo FF
;-)

30 december, 2006 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home