29 december, 2006

Pappskallar

Mitt blogginlägg om Norra Fjädern försvann någonstans i rymden när jag skulle redigera ett svar i comments. Vill bara påpeka att det definitivt inte betyder att jag bytt åsikt. Jag kommer fortsätta bekämpa varje tendens till Kalmarkramande som leder till avveckling av vår stad. Bygg NU!

För att försöka fortsätta på det mer personliga planet måste jag erkänna att de nya bostäderna som kommer på Fredriksskans någon gång i framtiden (när vi flyttat till nya arenan, när planlov, detaljplan och okynnes överklaganden är klara) känns spännande.

Inte bara för att läget är bra, men visst skulle det vara en härlig nostalgi att bo på de träningsplaner man spelat på som liten. Bekymret är att jag trivs på Lilla Torget. Men som sagt var det är långt dit, mycket långt dit.

När det gäller den nya museibyggnaden i staden kommer Kalmarborna unisont om några år intyga att det var väldigt bra att man byggde den. Men att det var onödigt av några pappskallar att överklaga, så kostnaderna rusade i höjden.