25 december, 2006

?????

Kan inte låta bli att publicera denna lilla historia jag skrev i slutet av augusti för bloggen, men av någon märklig anledning aldrig publicerade. Se nu inte detta som att bloggen återuppstår, dess död har inträffat, men helt säker kan man aldrig vara. Kasta ett getöga på bloggen då och då, så får vi se återupplivningsförsöken hjälpte.

Barndomens grymmaste

Scen 1: En sommarstuga i Norra Möckleby

Jag gick i femte klass. En dag tittade jag i ett skåp och såg en förpackning jag aldrig sett tidigare (jag är i grunden naiv).

Nyfiket frågade jag min far om paketets innehåll. Lång pinsam tystnad, så klämde han effektivt fram att detta var kondomer. Jaja, jag är inte helt dum utan fattar vad det är och inser att situationen är pinsam och tar mig därifrån så fort som möjligt.

Scen 2: Fortfarande samma sommarstuga i Norra Möckleby, men en vecka senare

Jag och en av mina barndomskamrater spelar fotboll inomhus så som bara 12-åriga killar kan göra i ett vardagsrum med en mjukboll. Jag gör en Schwarzare, långt innan Stefan själv uppfunnit en så grym tackling, på min kompis. Blodvite uppstår och fan flyger i mig när han ber om plåster. Jag ger honom kondompaketet jag tidigare hittat. Förklarar att detta är ett nytt plåster som jag inte förstår mig på. Ber honom att gå ut till min mor eller faster, som är på besök, för att be dem hjälpa honom att sätta på plåstret.

Nej, de kunde inte hålla sig för skratt, när en 12-årig grabb kom ut med blodigt knä och bad om att få en kondom påsatt.

Inrusande kom polaren högröd i ansiktet, arg och rejält ledsen. Någonstans under dessa få sekunder förstår han vad som hänt. Jag fick en rejäl höger och gick i sank, polaren sprang till skogs och visade sig inte på flera timmar. Det var snudd på skallgång vid mina föräldrars sommarstuga.

Det mest märkliga med denna historia som faktiskt är sann är att två grabbar i 12-års åldern 1980 inte visste hur kondomer såg ut

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hua vilken elak människa du var redan på den tiden...

Noterar att du är på gång med bloggandet igen.

Vi ses den 13/1 på FF-Galan. Ta med dig Anna, det finns risk för efterfest på 34:an.

Ha nu en bra fortsättning på helgerna. Mvh/ Ängös president.

25 december, 2006 17:33  
Blogger Johnny said...

Är inte FF-galan 20/1 B-G?

Man kan ju inte lämna bloggvärlden helt i dina händer.

God fortsättning

obs: Anna tror fortfarande att hon är pokerkung.

25 december, 2006 17:37  
Anonymous Anonym said...

Hmm...vice ordf... föreningen har i allafall skickat inbjudan per post till oss sponsorer, att det är den 13/1. Hon ÄR pokerkung!!!

26 december, 2006 10:05  
Anonymous Anonym said...

Mig veterligen vet Johnny fortfarande inte hur kondomer ser ut eller vad de används till - pokerdrottningar och fotbollsgalor till trots...

26 december, 2006 11:39  
Blogger Johnny said...

Efter kontroll hos såväl direktör som ordförande i föreningen är mina kinder blossande röda... Det är den 13:e,,,, och inget annat gäller.

26 december, 2006 21:01  
Anonymous Anonym said...

Röda blossande kinder klär dig nu i jultid...//B-G

27 december, 2006 18:50  
Blogger tomasrj said...

Ha ha. Härligt grymt! Du hade arbetat bra för den där högern
;-)

Försök inte komparera "död". Bloggen lever och känns efter såna här inlägg riktigt vital.

27 december, 2006 18:55  
Blogger Johnny said...

Livsuppehållande åtgärder insatta Tomas...

28 december, 2006 22:34  

Skicka en kommentar

<< Home