05 september, 2006

Och alla bara gråter

Så försvann vi från politiken igen.

Missförstå mig rätt.

Jag tycker att ett parti som har en kultur där det finns enskilda anställda som tycker att ett intrång i ett annat partis innersta är ett sätt att bedriva valrörelse, är ett parti som borde ta time out och fundera på om man inte borde göra något åt sitt förblindade sossehat.

Men, konsekvensen av spionaffären är att det som borde stå i valrörelsens fokus nu flyttas till politikens snyftarland. Sossarna gråter, folkpartiledaren gråter, moderaterna gråter för att sossarna gråter för mycket.

Vi får hoppas att sjukvården, tandvården, jobben och alla de andra viktiga frågorna lyckas ta sig förbi gråten den sista veckan, så att vi får ett valresultat som handlar om politikens innehåll.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad är det man säger: "If we mean to have heroes, statesmen and philosophers, we should have learned women..."?

05 september, 2006 14:05  
Anonymous Anonym said...

Nu tror jag minsann att skam går på torra land! Folkpartist går på porrbio, dricker sig full och påstår att pistol finns i fickan (vad har du i fickan, Jan...?). Jag hoppas vid min frälsare att du håller dig från sånt, Johnny. I valtider bör politiker avhålla sig från både det ena och det andra för att kunna löpa hela linan ut. Sedan att idrottsmän verkar dela en lina då och då är en annan femma...

05 september, 2006 15:22  
Blogger tomasrj said...

Jag kan inte förstå att de är så intresserade av sossarnas politik... kanske de kommer att ta några steg åt vänster!?

05 september, 2006 22:33  

Skicka en kommentar

<< Home