31 augusti, 2006

Offside?

Cesar Santin och Ari måste idag vara ett av Sveriges snabbaste anfallsvapen. Kalmarpubliken har här något som bör ses, det är fantastiskt. Norrköping försvaret valde att försöka sätta varje tänkbar spelare för att bevaka brassarna… Lasses vänsterkant blev väldigt tom och inspelen i förlängningen matades in från vänster.

Mats Jingblad, tränare i Norrköping blev uppvisad på läktaren, en fin Fredriksskans tradition han har. Det hände honom senaste när han var här med sitt dåvarande Landskrona.

Tyvärr råkade han denna gång hamna hos mig på läktaren. Då gäller det att skärpa sig och inte skrika så mycket. Mats hade dock inte det hyfset, han skrek högre än vad han gjorde på bänken. Vi var helt klart lite oense om en offside situation, men den diskussionen tog han med min bänkgranne Björn Andersson, evenemangsansvarig i Kalmar FF. Både Mats och Björn argumenterade gärna.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nog för att allsvenskan fortfarande spelas, men snälla, landstingsrådet, borde inte dina tankar kretsa helt och hållet kring politiken...? Du förbiser väl inte det faktum att vänsterpartiet ligger nära, nära 4%-gränsen? Jobba på, Johnny. Jag håller ju på dig.

04 september, 2006 13:58  
Blogger Johnny said...

Valrörelsen ångar på. Det är utspel, trappuppgångar, affischering, debatter och flygbladsutdelning.

Jag hinner ju inte ens skriva något på min blogg.

Därtill vill jag ödmjukt påpeka att senaste mätningen hade Vänsterpartiet 6.9 %

Jag har lika ödmjukt sagt att till helgen är vi över 8%...

04 september, 2006 17:48  
Anonymous Anonym said...

Nåväl, Johnny, då får vi väl hoppas att du har rätt och att du har tid att låta bollen rulla...

04 september, 2006 21:17  

Skicka en kommentar

<< Home