03 juni, 2006

Inte ett rätt

9 omgångar av 26. Jag tittar på mitt tips från bloggen i april. Inser att det är tur att man inte tagit jobb som spåman. Inte ett rätt så här långt! Vad är slumpen för detta? Ser dock att jag lyckats positionerat lagen i botten ungefärligt rätt. Alltid något. Återkommer i frågan. I den vänstra spalten mitt tips, i den högra verkligheten för tillfället.


1. MFF 1. Hammarby
2. DIF 2. AIK
3. KFF 3. Elfsborg
4. HIF 4. IFK
5. IFK 5. MFF
6. Hammarby 6. DIF
7. Elfsborg 7. KFF
8. AIK 8. Gefle
9. Halmstad 9. HIF
10. Häcken 10. GAIS
11. ÖIS 11. Halmstad
12. GAIS 12. Häcken
13. Gefle 13. Öster
14. Öster 14. ÖIS

4 Comments:

Blogger tomasrj said...

Du kan placera 14 lag på 14! inbördes sätt (Fjorton fakultet), vilket innebär 14*13*12*...*3*2*1 tabeller.

Det blir omkring 87 miljarder olika sätt att ordningsplacera lagen. Så du behöver inte skämmas.

Observera dock att detta handlar om en slumpvis placering. Du placerade dem dock inte slumpvis, varför antalet placeringsmöjligheter minskar.

03 juni, 2006 19:05  
Blogger tomasrj said...

Wikipedia ger en bättre förklaring upptäcker jag just. Läs här

03 juni, 2006 19:07  
Blogger Johnny said...

Tänk att det finns sådana hemsidor...

Känner mig dock något lättare till sinnet efter denna läsning och vet ju att säsongen inte ens är halvklar.

04 juni, 2006 06:08  
Blogger tomasrj said...

"Tänk att det finns såna hemsidor" Jodå. Wikipedia är användbar och trots att det är alla vi läsare som fyller encyklopedin och att alla kan redigera ett inlägg så fungerar det utan att vandaliseras.

Kunskap är makt! Som en liten frestelse för den högre matematiken vill jag fresta dig med Königsbergs broproblem som är en trevlig klassiker.

04 juni, 2006 09:29  

Skicka en kommentar

<< Home