19 maj, 2006

Micke hoppar i sin trädgård

Ibland kan man bara banna sitt försiktiga språkbruk. I dagens Barometern uttalar jag mig om fadäsen på Fredriksskans igår, när cupmatchen mot AIK var tvungen att ställas in på grund av tre timmars regn. Jag säger

-Det här kan bli pinsamt

Jag hade efter matchen ett samtal från styrelsekollegan Micke Erlandsson som påstår sig har kommunens minst skötta gräsmatta, hans kommentar var

-Jag står och hoppar på min gräsmatta men inte f-n finns det några pölar här.

Det är GIVETVIS pinsamt att vi inte kan genomföra en cupmatch på grund av regn i maj månad. Så nu är det sagt, klart och tydligt.

Det kan bli ännu mer pinsamt om inte landskampen kan genomföras nästa vecka.

Efter ett antal år inom politiken blir man försiktig/diplomatisk i sitt språkbruk. Jag tycker inte om det, men det är svårt att fostra om sig.

Lika illa är givetvis ett överdrivet språkbruk, där allt betecknas som chock och katastrof.