02 juni, 2006

Jag är så ond

När jag var liten led jag av koskräck( min far hävdar detta, och f-n vet om inte så är fallet än idag).

I dagens Oskarshamnstidning (hittar ingen länk) briljerar Chatrine Pålsson (KD) med att utnämna mig och några till att vara svarta änglar. Ingen trevlig utnämning! Hon kryddar det med att vi också lider av galna kosjukan.

Valrörelsen har bara börjat och fortsätter det på detta sätt lär jag vara död och begraven och herre i ondskans rike innan den är över.

Och ni som undrar varför Chatrine tar i så förbannat? Svaret är enkelt. Journalister, andra politiker och allmänhet har börjat uppmärksamma alla de vallöften som gavs innan valet 2002 av Kristdemokraterna i landstinget. Inget, nada, zero, noll av dessa har uppfyllts! Detta är givetvis pinsamt. Så då använder man den sedvanliga metoden att skrika och rikta uppmärksamheten på något annat…

Men men, jag gör som vanligt och tackar för uppmärksamheten. Därtill vänder jag andra kinden till och önskar Chatrine lycka till på den kommande bröllopsdagen.

2 Comments:

Blogger tomasrj said...

Du är en ond människa! Lika ond som den lille pojken i HC Andersens saga, som ropade "Kejsaren är ju naken!"

Synd bara att kristdemokraterna inte är lika oskyldiga som kejsaren i sagan, möjligen lika korkade, men inte lika oskyldiga.

02 juni, 2006 18:36  
Blogger Johnny said...

Bjälken broder, bjälken... Den ser de aldrig.

Men vi andra fick lära oss redan på lekis att det är fult att ljuga.

02 juni, 2006 18:51  

Skicka en kommentar

<< Home