02 maj, 2006

Johan P dammar av

Ser att Johan Persson (kommunalråd (S) i Kalmar) dammar av mitt gamla förslag från hösten 2001 att bebygga Fredriksskans med bostäder.

När jag föreslog det var jag ordförande i Kultur och fritidsnämnd i Kalmar. Tanken med förslaget var att bygga en ny fotbollsarena i staden, och använda nybebyggelse på Fredriksskans till att finansiera projektet. Förslaget blev inte speciellt väl mottaget.

Men nu blåser andra vindar och Kalmar kanske är moget för förändring.. Men var så säker, massor av människor kommer att protestera.

Men jag är glad att Johan vågar satsa och ett bebyggt Fredriksskans med en liten stadsfriidrottsarena, samt en helt ny eventarena vid gamla Volvo, är det Kalmar behöver!

Och det mest märkliga med de rader jag skrev precis ovan är att det kommer bli verklighet. Ja, man får väl nypa sig i armen och hoppas att 2008 inte är en illusion.

Framåt kära stad, framåt!!

6 Comments:

Blogger Birgitta Axelsson Edström said...

Ännu ett exempel på att det inte är VAD som sägs som är viktigt, utan VEM som säger det. För min del känns det dock viktigare att utreda frågan ordentligt innan man går ut och lovar bostäder på den aktuella marken. Som sagt, insikt först, åsikt sen.

Därmed inte sagt att det är nåt fel på själva idén.

03 maj, 2006 12:17  
Anonymous Anonym said...

Låter bra med bostäder, men hur ska de bli billiga? Ska kommunen skänka bort marken? Ser inte hur det ska gå och lova billiga bostäder annars.

04 maj, 2006 07:20  
Blogger Johnny said...

Det finns ett moment 22 i billiga bostäder på attraktiv mark!

08 maj, 2006 19:05  
Anonymous Anonym said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

27 maj, 2006 14:50  
Anonymous Anonym said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

28 maj, 2006 15:31  
Anonymous Anonym said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

28 maj, 2006 15:39  

Skicka en kommentar

<< Home