09 maj, 2006

KSMB

Att behöva genomlida ett Skånederby på Canal+ tillhörde kvällen. Min fader hörde av sig och meddelade att hans kunskaper i fotboll fastslog att såväl HIF som MFF var bleka kopior av vårt Kalmar FF. När jag var liten trodde jag blint på honom….. Nåja!

Har också använt kvällen till att skriva en massa texter för jobbets skull, som bakgrund har jag använt KSMB.

Lysande medelklasspunk. Här kommer några axplock

DÖRRTERROR

”När du ligger bakfull hemma och vill sova, får du besök av sekten Jehova, du lägger en hundring i kollekten och blir hedersgäst i sekten”

”feta madammer med fläskiga ben gapar och skriker i frälsningsarmen”


EN SLEMMIG TORSK

”Du simmar i en jättedeg, en slemmig torsk i en brödrost”

”Jag stoppar upp fingret bakom en tapet, vad är det jag känner, en klibbig smet, en klibbig smet, jag sjunger som jag vill”


Och så ungdomens romantiska
SEX NOLL TVÅ

”Jag ligger hemma i min säng en helt vanlig dag, runt om mig finns tusentals människor här finns bara jag”

”Du visade mig något jag inte trodde fanns någonting som gjorde att det obehagliga försvann”

”ta mig till den värld där man får göra f-n man vill”

6 Comments:

Blogger tomasrj said...

Oh vilka minnen du väcker. Mellanstadietiden, Fårboskolan 1981, typ. Det verkar som du är en sån där nostalgisk romantiker... vi kanske skulle starta en klubb?

09 maj, 2006 23:28  
Blogger Johnny said...

Skolan för mig var Funkabo... Romantiker??? Tja, det finns de som hävdar motsatsen. Nostalgisk-Definitivt!

10 maj, 2006 09:15  
Anonymous Anonym said...

KSMB är bäst!

anders på film & musikbloggen http://brm.blogg.se

24 maj, 2006 12:49  
Anonymous Anonym said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

27 maj, 2006 14:22  
Anonymous Anonym said...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

27 maj, 2006 14:52  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

28 maj, 2006 15:39  

Skicka en kommentar

<< Home