12 augusti, 2006

Lördag, och mitt huvud känns så tungt.

Fotboll, är inte alltid kul. Att hålla på Kalmar FF handlar inte alltid om framgång. De lärde jag mig redan i början på 70-talet när pappa tog med mig på fotboll.

Tror knappt AIK hade en riktigt farlig målchans i första halvlek ändå gör de två mål. Hörde en spelare i AIK säga att sådana mål räknas också, så är det.

Jag brukar ibland distansera mig när någon jag vill ska vinna förlorar. Typ: Det går inte tävla i musik, politik är ett smutsigt spel, fel spelare är med i landslaget, mm mm. När det kommer till Kalmar FF funkar inte denna distansfunktion i hjärnan, det är för nära. Det lär snart bli en för stor whisky.

Grattis ni som fyller år. Hoppas ni kan ha någon glädje över festen, trots allt!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Broder,

festen var grymt trevlig. Å du, upp med hakan, "Efter regn, kommer sol"

Mvh/B-G

14 augusti, 2006 11:08  
Blogger Johnny said...

Så är det, en ny vecka, nya förhoppningar!

15 augusti, 2006 07:36  

Skicka en kommentar

<< Home