28 juli, 2006

Flygblad?

Det är märkligt!

Men politik handlar fortfarande väldigt mycket om flygbladsutdelning. Jag har delat ut flygblad på torg sedan 1985. Människor har aldrig tyckt om att ta emot flygblad. Jag förstår dem, jag tycker heller inte om folk som försöker pracka på mig flygblad/åsikter på stan.

I morgon är det dags igen för flygbladsutdelning och jag är med. MEN, som vanligt ämnar jag stå/sitta vid vårt bokbord och låta de som vill komma fram och prata göra det istället. Så har jag gjort sedan valet 1998. Jag kommer aldrig mer försöka tvinga på någon en åsikt. Det är ett vallöfte.

Förstå mig rätt, politiker måste vara ute bland människor på torg och gator, samt flygblad ska delas ut i brevlådor. Det är bara det att gå rakt fram till en människa vid Domushörnan och ge dem en åsikt som känns lite udda. Det är så uppenbart att de hade tänkt sig något annat i livet just då, kanske nya skor till barnen eller att lönen också måste räcka till en semesterresa. Eller så är jag bara löjlig och blyg.

Undrar varför det heter ”flygblad”?

2 Comments:

Blogger Birgitta Axelsson Edström said...

I tidernas begynnelse släppte man ut flygblad från luften. Så enkelt var det. Flygande blad alltså.

Vi kanske skulle hyra en helikopter och sprida materialet via den över hela Kalmar samtidigt? Jag hänger med!

;-)

29 juli, 2006 01:11  
Blogger Pierre Edström said...

Så ni ska ägna er åt nedskräpning från luften nu också. Med tanke på den extra flygskatt ni vill införa så lär det bli papperssvalor ni får sprida i stället för att använda er av riktiga flygfarkoster ;-) Puss på dig rödstrumpan.

29 juli, 2006 01:29  

Skicka en kommentar

<< Home