26 juli, 2006

Förra veckan

Så är man igång på heltid med valrörelse…

Men jag kan inte låta bli att blicka tillbaks på förgående vecka.

Onsdagens match mot Örgryte blev precis så som jag hade hoppats. En lugn och säker seger som gjorde att man kunde sitta kvar hela matchen utan att känna någon oro. Vid min sida satt assisterande förbundskaptenen och berömde Kalmar FF för att vara ett stabilt lag.

Torsdagskvällen i Cellgraven tillsammans med yngsta dottern och Thåström blev givetvis en succé. Han säger inte mycket den gode Thåström, men med sin sång och sitt rörelsemönster på scen underhåller han stort. Kom på mig själv med att dansa och sjunga med, inte helt vanligt…..

Avslutningen av veckan tillbringades i Holland, inte lika roligt som de ovan nämnda erfarenheterna. Positivt dock var att få tillbringa en halv dag tillsammans med Twentes ledning. Vi gick igenom deras organisation och arena. Där fick vi många goda idéer med oss hem till vår egen organisation, samt givetvis tankar om hur man bygger en attraktiv arena. De tyckte kanske att vi byggde för litet, men och andra sidan har det sammanlagda Twenteområdet ett upptagningsområde på 250 000 invånare, som i stort sett kan nå arenan inom 20-40 minuter.

Om matchen, nej den orkar jag inte skriva om…