28 juni, 2006

Jag blir så trött

Givetvis lindar man in det. Man talar om att det blir lättare att komma in i samhället, lättare att få jobb. Ja i princip är det bara att genomgå utbildningen och något prov behövs inte…

Jag talar om Folkpartiets språkkrav för invandrare.

Man kan dölja det bakom vilka omskrivningar man vill, men sanningen är givetvis att partiet flörtar ohämmat med de främlingsfientliga underströmmarna som finns i samhället.

Jag tycker att det är patetiskt att ett val år 2006 fortfarande behöver handla om alla människor lika värde. Men Sverigedemokrater och Folkpartister vill givetvis ta röster på sådant.

Själv känner jag bara en jävla ångest för att hålla på med ett så snuskigt spel som politik när jag ser sådana utspel. Men jag är naiv, jag vet!

1 Comments:

Blogger Nicke Grozdanovski said...

Jag kan bara instämma i det du skrivit. Folkpartiet fiskar i grummligt vatten.... igen

30 juni, 2006 10:22  

Skicka en kommentar

<< Home