21 februari, 2006

Sportlov

Inte kan många ha missat att det är sportlov? Lunchställena i staden är fulla med barn och ungdomar som äter med sina föräldrar. Det måste vara en av årets mest lukrativa veckor för restaurangerna.

Igår var jag ute med döttrarna på Rice and Wine. Det fick godkänt. Idag fick de nöja sig med nudlar och Felixpizza till lunch.

Det är lite ångestskapande som förälder att inte umgås samtliga dagar under sportlovet med sina barn, så telefonsamtalen hem har varit många under dagen, ja jag vet att de är snart 13 och 15. Risken är väl större i den åldern att de blir rejält osams. Men samtliga samtal hem har varit helt utan incidenter. Döm därtill om min förvåning när jag kommer hem och de sitter och spelar ett gemensamt tv-spel på den yngsta dotterns GameCube. Det är inte vanligt, den äldsta brukar inte få närma sig den utan att ha pappa som livvakt. Vid fråga om vad de gjort under dagen fick jag veta att det endast hade varit tv-spel. I ett spel där de skulle samarbeta....

Spelet de spelar heter "Medal of Honor" och handlar om två amerikanska soldater under andra världskriget.... Ja de sysslar inte med knyppling. Inte helt politiskt korrekt, men ändamålet helgar medlen!!