20 augusti, 2006

Vi passar bättre

Hemma från äventyr i Berlin. En stad du inte begriper dig på, du får vara glad om du lyckas utforska ett område.

Vi tittade på Heartha-Hannover 4-0. Varje gång Heartha gjorde mål körde speakern de vanliga grejorna: målskyttens förnamn och publiken skriker efternamnet, hur många mål har Heartha och publiken skriker antalet, sen mumlade han något ohörbart och publiken mumlade tillbaks lika dovt. Det var först efter fyra noll jag uppfattade att han sa: Och Hannover? Publiken svarade glatt men truligt ”NULL”. Elakt, men givetvis mycket underhållande, mer sådant i Sverige.

Vi förnedrade det borgerliga låtsasbygget i torsdagens fotbollsmatch. Själv hann jag bara vara med under första halvlek, den slutade 5-1. Kompisarna strulade sen till det med att släppa in tre mål i andra halvlek men lyckades bärga segern efter idogt kämpande.

Jag hade två målpass och ett skott utanför, men det som glädjer mig mest är min tunnel på centerns landstingsråd Christer Jonsson, han visste att den skulle komma men kunde inte förhindra den. Christer, min gode Christer, VI PASSAR BÄTTRE!!

3 Comments:

Blogger Nicke Grozdanovski said...

Skönt att de är fler som tunnlar Christer Jonsson :-) Jag och han har haft vår fight i Östrans insändarsida och han förlorade där också;-) Det bådar gott för Christer att han börjar bli van vid förluster. Han kommer känna av en sådan med den 17 september :-)

21 augusti, 2006 00:14  
Blogger Johnny said...

Jag har följt er diskussion i Östran. Bara på honom.

Önskar bara att fler av våra partikompisar vara lika flitiga med insändarpennan som du Nicke.

21 augusti, 2006 06:01  
Blogger Christer Jonsson said...

Skönt att ni är så nöjda med att vinna i fotboll, det passar er, liksom att ni "passar bättre i opposition"

christer j

22 augusti, 2006 11:14  

Skicka en kommentar

<< Home