08 april, 2006

I trappuppgångar man springa

Grunden för politiskt arbete är att vara där människor är. Därför tycker jag bäst om dagens politiska aktivitet när Vänsterpartiet i Kalmar är ute och delar flygblad i Funkabo, Berga och Djurängen. Att springa i trappuppgångar och dela flygblad är det som jag starkast förknippar med politiskt arbete. Och i år som alla år står jag och funderar en stund om jag ska lägga i brevlådor som har ”reklam nej tack”!!?

Förresten, vi i Vänsterpartiet Kalmar har bestämt oss för att varje lokalt flygblad vi tar fram ska ha humor som kännetecken, undra om väljarna uppfattar det?

2 Comments:

Blogger tomasrj said...

Flygbladsutdelning är inte min grej. Däremot tar jag hellre trapportna än hissen.

Det där med humor är svårt. Ofta behöver man vara övertydlig och då är risken att det bara blir fånigt. Jag använder ibland ironi i mina texter. Men jag har förstått att en del TROR att jag menar allvar. Därför måste man vara väldigt noga med att kolla hur saker uppfattas och om andemeningen kommer fram.

08 april, 2006 11:41  
Blogger Pierre Edström said...

Är inte alla era flygblad rätt komiska? ;-)

08 april, 2006 12:00  

Skicka en kommentar

<< Home