04 april, 2006

TV-AVTALET

Kan inte låta bli att irritera mig på att TV-avtalet inte är i hamn. Inte så vitt jag vet nu på morgonen i alla fall.

Det är ju ingen hemlighet att Kalmar FF har fått kritik från fotbollsetablissemanget att vi inte kan ha en spelbar plan till premiären. Kritiken är berättigad och det är därför vi arbetar så hårt med att ha en ny arena till säsongen 2008. Man kan inte hantera en produkt som allsvenskan vårdslöst om man ska fortsätta ha publikens förtroende.

Det känns därför extra svårt att ha hamnat i en situation som inte möjliggör för fotbollsintresserade i Sverige att kunna följa sina favoritlag och dess motståndares framfart i premiäromgången via någon tv-kanal.

Självklart är det det utökade utbudet av allsvenskfotboll i tv som skapar ett stort fotbollsintresse. Nu finns det inte ens ett magasinsprogram.

Likväl som underlaget på Fredriksskans ska fotbollsförbundet ha underkänt för sitt agerande!

7 Comments:

Blogger Birgitta Axelsson Edström said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

04 april, 2006 17:34  
Blogger Birgitta Axelsson Edström said...

Jag säger som bonden Paavo: "Herren prövar blott, han ej förskjuter."
Vädrets makter är äldre än fotbollen, och fotbollen har stått ut med vädret och anpassat sig därefter i många Herrans år. Jag tror nog den klarar sig detta kalla år också.

04 april, 2006 17:39  
Blogger Johnny said...

Men underlag går alltid att fixa, om man är beredd att pröjsa... Där står vi vid skammens påle.

04 april, 2006 18:24  
Blogger Birgitta Axelsson Edström said...

I det läge som är har vi gjort vad som har varit möjligt. Så mycket kan jag säga! Det som i övrigt kunde ha gjorts skulle ha gjorts för sex år sedan eller så.

Nu gäller det att gilla läget! Plus att hålla sig vän med vädret... Jag gör vad jag kan med de vertikala kontakterna.

04 april, 2006 19:31  
Blogger Johnny said...

Betänk att skolan inte startar i tid! Teaterföreställningen? Vallokalerna? Gudstjänsten? Med mera! Knappast acceptabelt….

04 april, 2006 21:31  
Blogger Birgitta Axelsson Edström said...

Man får nog gilla läget i alla sammanhang, min gode broder!

04 april, 2006 21:56  
Blogger Nicke Grozdanovski said...

Jag håller med dig när de gäller TV avtalet. Här översvämmas vi av matcher från England, Italien, Spanien mm, inget ont i de givetvis, men vi vill ju gärna se allsvenskan också. vår egen liga. Hoppas verkligen att de löser sig snart

För övrigt vann ju Bajen med 4-2 mot Helsingborg i går och mitt tips om guld håller än :-) vet att de är 25 matcher kvar men man får glädjas åt en spelbar hemmaplan och målfest för glada Bajen. Dessutom serieledning :-)

05 april, 2006 00:46  

Skicka en kommentar

<< Home