07 februari, 2006

Tänkte att den här bloggen skulle handla om tre saker framförallt. Politik, givetvis politik, då jag har ett uppdrag som Landstingsråd för Vänsterpartiet i Kalmar län. Här kommer det bli åsikter, men förhoppningsvis också intressant skvaller. Jag ska försöka skriva om detta ur ett humorristiskt perspektiv, och undvika långa drapor om olika politiska motståndares tillkortakommanden!

Ett annat tema blir fotboll och då i synnerhet Kalmar FF. Jag är engagerad sedan barnsben i klubben då jag tog mina första stapplande fotbollssteg som 6-åring i det helvetiskt gröna plasttältet som fanns vid sporthallen. Detta tält hade som uppgift att försörja Kalmar stad med en snöfri fotbollsyta vintertid på 70-talet. Dess begränsning var dock att det var kallare därinne än det var utomhus. Astmatikerna, som dock inte var så många på den tiden, hade ett helvete. Det ska påpekas att min fotbollskarriär inte blev lysande. Den avslutades i 22-års åldern i Kristvallas b-lag. Numera är mitt fotbollsintresse inriktat på att vara vice ordförande i Kalmar FF, samt att arbeta för byggnationen av en ny fotbollsarena i Kalmar. Det passar mig bättre.

Det tredje spåret ni kommer få läsa om är det numera mycket moderna familjeförhållandet att vara pappa varannan vecka. Jag har två tonårsdöttrar som ger livet en krydda att kunna skriva en roman om, samt som alla vet möjligheten att få gråa hår som 37-åring.